MÅLGRUPPER
OG DISTRIBUTION
AF JERES VIDEOFILM

Statistikkerne viser,
at over 70% hellere vil se en video,
end læse en tekst.


Vi hjælper jer med rådgivningen om de bedste visningsstrategier og vi sikrer, at I altid får leveret de færdige videofilm i de formater som passer optimalt til jeres medier, det være sig til biografen, til reklame tv, til storskærm, på jeres hjemmeside, YouTube, Vimeo, Twitter, LinkedIn, Facebook eller hvor ellers I ønsker, at promote jeres virksomhed og produkter.

VIDEOFILM

Der er 2 hovedstrategier når videoer skal vises – Push og Pull:


Det er meget vigtigt at kende sin målgruppe, men det er også meget vigtigt at vide hvordan målgruppen typisk vil tilgå en videofilm fra jer.

Udover hjemmesider, er de sociale medier (SoMe) kanaler for forbrugere og meningsdannere, og disse kanalers værdi må ikke undervurderes, heller ikke på det professionelle marked.

Det betyder at en videofilm skal tilrettelægges efter de medier den primært skal vises på, og der er stor forskel på hvordan en video ses på jeres hjemmeside og på f.eks. Facebook. Overordnet snakker vi om Push strategi eller Pull strategi. 

Få vores input til den bedste strategi på et helt uforpligtende møde

Kontakt os på tlf: 5219 0986 eller på email: cb@marketxpand.dk

Vi kommer meget gerne ud til jer og diskuterer jeres idéer og tanker, og kommer efterfølgende med et færdigt oplæg – helt uforpligtende.

Push strategien

Du kender push strategien fra f.eks. biograf- og tv-reklamer, hvor du ikke har bedt om at få vist en bestemt reklame eller information. Du tager bare imod det der nu kommer til dig.

Her er det vigtigt at reklamen går direkte til biddet, er humoristisk, har en god historie og den må ikke være for lang. En typisk præsentations video i push kategorien varer f.eks. 10-30 sekunder.

Videoer, der dukker op i dine Facebook-, Twitter- og LinkedIn- feeds, er også Push videoer.

Seeren ser ofte din video uden lyd, i hvert fald i starten, og tålmodigheden er meget kort. Der skal derfor leveres et interessant budskab på få sekunder, og videoen kan med fordel være forsynet med undertekster.

Pull Strategien

Videoer, som lægges på din hjemmeside eller på f.eks. YouTube og Vimeo, tilhører ofte Pull kategorien, og det er en helt anden sag.

Her har brugeren selv taget et aktivt valgt, og udtrykt ønske om, at få mere at vide om hvordan I skiller jer ud, og han/hun har en helt konkret interesse i hvordan jeres ydelser, services og produkter rent faktisk kan gøre en forskel.

Her er der mere tid til at aflevere budskabet og en præsentations- eller produkt videofilm, kan ofte vare to minutter eller endnu længere. Seeren har forberedt sig på at modtage budskabet, lyden er slået til, kaffen er hældt op i koppen og der er mere tid til fordybelse.